Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti.

Planavimo svarba logistikos operacijose

Kadangi pokyčiai logistikoje vyksta nepaprastai greitai, jos procesų planavimas kai kam gali asocijuotis su kažkokia atgyvenusia vadybos teorija. Yra manančių, kad daug pažangesnis sprendimas –  įvairūs „čia ir dabar“ paremti metodai. Tačiau, patikėkite, taip nėra. Žinoma, visko suplanuoti neįmanoma, tačiau tai nereiškia, kad planuoti nereikia. Svarbu suprasti, jog be tinkamo plano nebus įmanoma užtikrinti  produktų ir žaliavų tiekimo nustatytu laiku, o tai generuoja nuostolius ir mažina klientų pasitenkinimą kompanija. Taip pat, kai neveikia planavimo funkcija, už įvairias logistikos paslaugas dažnai permokama, o stichinių nelaimių ar kitų nenumatytų situacijų atveju tokios kompanijos dažnai reaguoja lėčiau arba kartais išvis nesugeba prisitaikyti prie pasikeitusios situacijos.

5 pagrindinės planavimo klaidos

Prieš pradedant detaliau kalbėti apie klaidas ir būdus, kaip jų išvengti, svarbu suprasti, kad įvairios logistinių operacijų optimizavimo iniciatyvos, įskaitant ir planavimą, neįvyksta iš karto, tai yra ilga, tačiau apsimokanti kelionė. Taigi kokio tos klaidos?

  1. Nepakankamas pasiūlos ir paklausos prognozavimas. Jei negali išmatuoti, negali ir užtikrinti, kad tai bus įgyvendinta. Taip pat tai aktualu ir kai kalbama apie prognozavimą. Tos organizacijos, kurios neprognozuoja pasiūlos ir paklausos, neanalizuoja, kuri dalis prognozės išsipildė, o kuri ne, praranda tobulėjimo galimybę. Analizuojant turimus duomenis bei tobulinant šį procesą, gali  būti priimami geresni  logistiniai sprendimai. 
  2. Nepakankamas atsargų valdymas. Dar viena klaida, kuri dažnai sukelia nemažai chaoso logistikoje, susijusi su netinkamu atsargų valdymu. Kalbame apie situacijas, kai nesekami inventorinių vienetų kiekiai, dažnai užperkamas per didelis kiekis žaliavų, o tai didina išlaidas, kartu auga ir prekių nurašymai. Pasitaiko ir kito pobūdžio situacijų, kai nepastebima, jog žaliavų lygis nukrito iki kritinio minimumo, tokiu atveju prarandami pardavimai, skaičiuojamos gamybos prastovos, o logistinės operacijos dėl skubumo tampa brangesnės.
  3. Nesinaudojama technologijomis. Kiekvienos logistikos įmonės personalo palydovas – tai „Excel‘io“ programa. Tačiau organizacijoms, kurios valdo didelius inventorinių vienetų kiekius, vertėtų pagalvoti ir apie kitas technologijų pritaikymo galimybes, kadangi be jų tinkamai priimti sprendimus ir nepasiklysti yra sudėtinga. Tačiau vis dar pasitaiko atvejų, kuomet užsakymai yra atliekami fiziškai nuvykus į sandėlį, o minimalūs atsargų lygiai ir užsakomi kiekiai bei gabenimo būdai parenkami vadovaujantis nuojauta. Šios situacijos didina netinkamų sprendimų kiekį.
  4. Komunikacijos trūkumas. Komunikacijos tarp skirtingų padalinių stoka – dar viena priežastis, kai sprendimai priimami pavėluotai ir dažnai netinkamai. Kalbame apie atvejus, kuomet, pasikeitus prognozei, pamirštama informuoti arba kai nėra aiškių komunikacijos gairių tarp pardavimų, gamybos ir logistikos padalinių. Tinkamos komunikacijos dažnai trūksta ir tarp tiekėjų bei kitų partnerių.
  5. Tiekimo grandinės matomumo trūkumas. Komunikacijos tarp skirtingų padalinių stoka – dar viena priežastis, kai sprendimai priimami pavėluotai ir dažnai netinkamai. Kalbame apie atvejus, kuomet, pasikeitus prognozei, pamirštama informuoti arba kai nėra aiškių komunikacijos gairių tarp pardavimų, gamybos ir logistikos padalinių. Tinkamos komunikacijos dažnai trūksta ir tarp tiekėjų bei kitų partnerių.

Būdai, gerinantys logistikos planavimą

Tobulinant planavimą, rekomenduojame pradėti nuo vidinės komunikacijos gerinimo. Susikurkite pardavimų ir operacijų planavimo procesą (angl. Sales and Operations Planning). Apsirašę šį procesą, susikurkite planų formas, svarbi sąlyga – galimybė sekti šių planų tikslumą procentine išraiška. Vėliau raskite sau tinkamą susitikimų formatą šių planų įgyvendinimui bei analizei organizacijos viduje. Taip pat nepamirškite gerinti komunikacijos tarp tiekėjų, logistikos ir kitų partnerių. Čia jums gali padėti  vertinimo kortelių sistema. Tai tokia sistema, kai tiekėjai vertinami, kaip jiems pavyksta laikytis sutartinių sąlygų, tuomet konkrečiam tiekėjui skiriamas balas. Rekomenduojama iš anksto sutartyse numatyti iniciatyvas ir nuobaudas už tinkamą bei netinkamą sutarčių laikymąsi. Manome, kad šie metodai padės gerinti prognozavimo funkciją.

Antras žingsnis. Savo veikloje būtina įsidiegti technologijas, kurios padeda priimti labiau pamatuotus sprendimus. Dabartinės technologijos leidžia nusistatyti saugius atsargų lygius (angl. safety stock), įsivertinti optimalų atsargų arba prekių užsakymo lygį, sekti žaliavų apyvartą bei numatyti daugelį kitų veiklų. Šiuo metu technologijos vystosi taip greitai, kad sau tinkančius sprendimus gali rasti tiek didelės, tiek ir mažos organizacijos. Taikydamos šias technologijas, įmonės gali racionaliau planuoti veiklą ir kartu taupyti turimas lėšas.

Trečia. Visuomet ieškokite ir papildomų būdų bei metodų, kaip gerinti komunikaciją tarp padalinių ir partnerių. Nepaisant aptartų metodų, svarbu suprasti, kad planavimas yra glaudžiai susijęs su tarpusavio bendradarbiavimu, o sėkmė arba nesėkmė priklausys nuo to, kaip tarpusavyje bendradarbiaus padaliniai. Todėl labai svarbu ieškoti įvairių, net ir nestandartinių būdų, kaip įmonėje pagerinti komunikaciją ir mikroklimatą. Galite net pasvarstyti apie motyvacinės sistemos įdiegimo galimybę už tinkamai organizacijoje įgyvendintą planavimo funkciją, taip pagreitinsite šios sistemos sukūrimą,

Apibendrindami norime dar kartą atkreipti dėmesį, kad sėkmingai planuoti procesus įmonėje tikrai nėra paprastas ar pigus uždavinys, tačiau tai atsiperkanti iniciatyva. Pradedant diegti naujoves, labai svarbu dirbti su priešiškais nusistatymais, kurių tikrai pasitaikys. Siekdami sparčiau įgyvendinti procesus, pradėkite nuo tų sričių, kuriose lengviausia įdiegti planavimo naujoves, o vėliau prijunkite ir sudėtingesnes bendrovės dalis.

Kitos naujienos:

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas
Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą …

Keičiasi pasaulio ekonomika, privalo keistis ir gamybos sektorius

27.02 2024 Žinojimas = Galia
Nestabili pastarųjų 4 metų padėtis daugelį gamybos įmonių vertė ieškoti naujų būdų, kaip suvaldyti augančias sąnaudas, infliaciją, žaliavų trūkumą, ieškoti naujų rinkų savo produkcijai ir spręsti daug kitų iššūkių. Nepaisant iškilusių nesklandumų, gamybos sektoriuje dirbantys profesionalai privalėjo siekti akcininkų iškeltų tikslų bei  suvaldyti nuolatines prekybą ir gamybą veikiančias rizikas. Šiandien, norint nepasiklysti šioje dinamiškoje aplinkoje, …

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija
Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su …

Išplėskite verslo galimybes: pažinkite Lenkijos rinką

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtrą kaimyninėse šalyse. Ankstesnius straipsnius apie rinkas Švedijoje, Suomijoje, Danijoje, Estijoje galite rasti čia. Lietuvos verslininkams Lenkijos rinka nėra nauja, prekybą su šia šalimi vystome jau seniai. Šiuo metu Lenkija yra antra svarbiausia mūsų eksporto partnerė, nors visai neseniai užėmė tik trečią vietą. Šios rinkos reikšmė mūsų verslui sparčiai auga. …