Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas.

Skirtingos galimybės ir iššūkiai

Apie iššūkius (infrastruktūros trūkumą, visiškai netaršių kuro rūšių nebuvimą), su kuriais susiduria transporto kompanijos, norinčios eiti tvarumo keliu, esame  kalbėję jau anksčiau, apie tai paskaityti galite čia.

Norint sėkmingai diegti taršą mažinančius, o ateityje ir visiškai netaršius sprendimus logistikos srityje, būtina atkreipti dėmesį į dar vieną svarbų aspektą. Atkreipiame dėmesį, kad vienoms logistikos paslaugoms šiuos reikalavimus pritaikyti bus  lengviau, o kitoms – sunkiau.

Pavyzdžiui, kompanijoms, teikiančioms sandėliavimo paslaugas, yra daug paprasčiau taupyti emisijas, kadangi šių paslaugų  atstovai jau dabar gali investuoti, kai pakartotinai naudoja vandenį, įsigyja elektra varomus krautuvus, patys gaminasi elektrą bei diegiasi kitas iniciatyvas, kurios ateityje leis mažinti antros ir trečios kartos emisijas. Įmonės, vykdančios paskutinės mylios logistines operacijas netolimais maršrutais, taip pat jau dabar gali įsigyti elektra varomas transporto priemones.

Žinoma, net ir aptartos logistikos sritys dar negali vadintis visiškai netaršiomis, tačiau jos tikrai turi geresnes startines pozicijas, lyginant, pavyzdžiui, su oro, jūrine logistika ar įmonėmis, kurios užsiima sausumos transportu ilgais maršrutais (angl. Long houl). Mat, kuo ilgesni maršrutai, tuo sudėtingiau naudoti visiškai netaršų kurą.

Kokia kuro rūšis taps dominuojančia ir kurios logistikos paslaugos taps visiškai netaršios?

Daugelis logistikos įmonių šiuo metu bando atsakyti į klausimą, tai kokia gi kuro rūšis dominuos ateityje. Nepaisant to, kad tvarumas yra ilgalaikis tikslas, investicijas reikia planuoti jau dabar.

Pasak „Mckinsey“ analitikų, skirtingi logistikos sektoriai ateityje tvarumo iniciatyvas įgyvendins nevienodu greičiu ir skirtingais būdais. Tikėtina, kad nebus vienos dominuojančios kuro rūšies, bus naudojamos skirtingos: elektra, iškastinis kuras, vandenilis, HVO bei kitos tvaraus kuro rūšys.

Kalbant apie tai, kokia logistikos sritis greičiausiai taps netaršia, tikėtina, kad tai bus gabenimo sausumos keliais veikla. Lyginant su kitomis gabenimo rūšimis, ji greičiausiai nebenaudos iškastinio kuro. Prognozuojama, kad iki 2050 m. visas šioje transportavimo srityje naudojamas kuras bus netaršus arba gautas iš atsinaujinančių  energijos šaltinių. Daug sudėtingesnė situacija aviacijoje. Prognozuojama, kad net ir 2050 m. 20-30% viso sunaudojamo kuro bus iškastinis. Jūrinėje logistikoje taip pat iki 2050 m. nepavyks visiškai atsisakyti iškastinio kuro, šio kuro dalis sudarys apie 20 proc. Taip yra todėl, kad technologijos dar nebus tiek pažengusios, kad galėtų užtikrinti saugią ir ekonomišką kelionę lėktuvais ir laivais.

Analizuodami žiniasklaidos pranešimus ir už logistikos tvarumą atsakingų centrų veiklą, pastebime, kad, nors daugelis ir kelia nulinių emisijų tikslus 2050 m., tačiau jau dabar aišku, kad ne visose logistikos srityse tai bus įmanoma pasiekti.

Kaip tvarumo reikalavimai paveiks laikui jautrias transportavimo paslaugas?

Kalbant apie laikui jautrias transportavimo paslaugas, kurioms atstovauja „HRX“, norime pabrėžti, kad ši sritis bent jau per artimiausius dešimt metų vargu, ar taps netaršia. Priežastis yra viena  –  tokių paslaugų naudotojams greitas, lankstus krovinio paėmimas ir pristatymas yra svarbiausi motyvai pirkti ir už tokią paslaugą mokėti brangiau. Todėl tokioms paslaugoms netinka elektra (išskyrus pristatymus tame pačiame mieste), kadangi baterijos išsikrauna per greitai, o krovimas užtrunka ilgai. Jeigu savo veikloje pradėtume naudoti elektra varomas transporto priemones, tai mūsų klientai turėtų pamiršti tuos pristatymo greičius, kuriuos garantuojame šiuo metu. Manome, kad tokiai paslaugai bent jau artimiausiu laikotarpiu geriausiai tiks tos tvaraus kuro rūšys, kurias galima naudoti greitai ir patogiai, nes taip bus išlaikytas paslaugos greitis bei lankstumas, kartu siekiant ir tvarumo tikslų.

Manome, kad pereinamuoju laikotarpiu populiariausias bus biodyzelinas, kadangi šio kuro rūšiai infrastruktūra jau sukurta, o ja naudotis patogu. Mūsų kompanija šiuo metu palankiausiai vertina ir naudoja iš hidrinto augalinio aliejaus pagamintą kurą (angl. Hydrotreated Vegetable Oil, arba HVO). Tai naujos kartos saugūs biodegalai, kurie šiuo metu generuoja didžiausias CO2 emisijų galimybes.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad tvarumas užima vis svarbesnę vietą logistikos kompanijų darbotvarkėje. „HRX“ – ne išimtis, praėjusiais metais pasitvirtinome savo tvarumo politiką ir aktyviai siekiame užsibrėžtų tikslų. Jeigu jūs ieškote transporto kompanijos, kuri teikia tvarius logistikos sprendimus, kviečiame susisiekti su mumis. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Apyvartinis kapitalas vs. transporto kaina: CFO dilema 2026 m.

22.12 2025 Lėšų taupymas
Palūkanų normų šokas, sukrėtęs verslą 2022–2024 m., po truputį rimsta. Tačiau tai nereiškia, kad pinigai vėl tapo pigūs. Euro zonoje bazinės palūkanos stabilizavosi, bet išlieka aiškiai virš nulio, o skolinimosi kaštai verslui tebėra reikšmingi. Ši aplinka keičia vieną esminių verslo lygties dedamųjų – apyvartinio kapitalo kainą. Tai, kas prieš kelerius metus atrodė toleruotina – didesni …

Gruodžio 27-oji: pabaiga ar nauja pradžia? Kaip sausį neskęsti grąžinimų cunamyje

17.12 2025 Lėšų taupymas
Atrodo, tik ką baigėsi šventinis dovanų pakavimo maratonas, kurjeriai šluostosi prakaitą, o el. parduotuvių savininkai skaičiuoja paskutinio ketvirčio rezultatus. Gruodžio 27-ąją daugelis lengviau atsikvepia – viskas, pikas baigėsi. Tačiau logistikos veteranai žino kitą tiesą: tai tik pirmojo kėlinio pabaiga. Sausis logistikos pasaulyje turi neoficialų, bet verslui skausmingą pavadinimą – grąžinimų mėnuo. Ir kol konkurentai vis …

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …