Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas.

Skirtingos galimybės ir iššūkiai

Apie iššūkius (infrastruktūros trūkumą, visiškai netaršių kuro rūšių nebuvimą), su kuriais susiduria transporto kompanijos, norinčios eiti tvarumo keliu, esame  kalbėję jau anksčiau, apie tai paskaityti galite čia.

Norint sėkmingai diegti taršą mažinančius, o ateityje ir visiškai netaršius sprendimus logistikos srityje, būtina atkreipti dėmesį į dar vieną svarbų aspektą. Atkreipiame dėmesį, kad vienoms logistikos paslaugoms šiuos reikalavimus pritaikyti bus  lengviau, o kitoms – sunkiau.

Pavyzdžiui, kompanijoms, teikiančioms sandėliavimo paslaugas, yra daug paprasčiau taupyti emisijas, kadangi šių paslaugų  atstovai jau dabar gali investuoti, kai pakartotinai naudoja vandenį, įsigyja elektra varomus krautuvus, patys gaminasi elektrą bei diegiasi kitas iniciatyvas, kurios ateityje leis mažinti antros ir trečios kartos emisijas. Įmonės, vykdančios paskutinės mylios logistines operacijas netolimais maršrutais, taip pat jau dabar gali įsigyti elektra varomas transporto priemones.

Žinoma, net ir aptartos logistikos sritys dar negali vadintis visiškai netaršiomis, tačiau jos tikrai turi geresnes startines pozicijas, lyginant, pavyzdžiui, su oro, jūrine logistika ar įmonėmis, kurios užsiima sausumos transportu ilgais maršrutais (angl. Long houl). Mat, kuo ilgesni maršrutai, tuo sudėtingiau naudoti visiškai netaršų kurą.

Kokia kuro rūšis taps dominuojančia ir kurios logistikos paslaugos taps visiškai netaršios?

Daugelis logistikos įmonių šiuo metu bando atsakyti į klausimą, tai kokia gi kuro rūšis dominuos ateityje. Nepaisant to, kad tvarumas yra ilgalaikis tikslas, investicijas reikia planuoti jau dabar.

Pasak „Mckinsey“ analitikų, skirtingi logistikos sektoriai ateityje tvarumo iniciatyvas įgyvendins nevienodu greičiu ir skirtingais būdais. Tikėtina, kad nebus vienos dominuojančios kuro rūšies, bus naudojamos skirtingos: elektra, iškastinis kuras, vandenilis, HVO bei kitos tvaraus kuro rūšys.

Kalbant apie tai, kokia logistikos sritis greičiausiai taps netaršia, tikėtina, kad tai bus gabenimo sausumos keliais veikla. Lyginant su kitomis gabenimo rūšimis, ji greičiausiai nebenaudos iškastinio kuro. Prognozuojama, kad iki 2050 m. visas šioje transportavimo srityje naudojamas kuras bus netaršus arba gautas iš atsinaujinančių  energijos šaltinių. Daug sudėtingesnė situacija aviacijoje. Prognozuojama, kad net ir 2050 m. 20-30% viso sunaudojamo kuro bus iškastinis. Jūrinėje logistikoje taip pat iki 2050 m. nepavyks visiškai atsisakyti iškastinio kuro, šio kuro dalis sudarys apie 20 proc. Taip yra todėl, kad technologijos dar nebus tiek pažengusios, kad galėtų užtikrinti saugią ir ekonomišką kelionę lėktuvais ir laivais.

Analizuodami žiniasklaidos pranešimus ir už logistikos tvarumą atsakingų centrų veiklą, pastebime, kad, nors daugelis ir kelia nulinių emisijų tikslus 2050 m., tačiau jau dabar aišku, kad ne visose logistikos srityse tai bus įmanoma pasiekti.

Kaip tvarumo reikalavimai paveiks laikui jautrias transportavimo paslaugas?

Kalbant apie laikui jautrias transportavimo paslaugas, kurioms atstovauja „HRX“, norime pabrėžti, kad ši sritis bent jau per artimiausius dešimt metų vargu, ar taps netaršia. Priežastis yra viena  –  tokių paslaugų naudotojams greitas, lankstus krovinio paėmimas ir pristatymas yra svarbiausi motyvai pirkti ir už tokią paslaugą mokėti brangiau. Todėl tokioms paslaugoms netinka elektra (išskyrus pristatymus tame pačiame mieste), kadangi baterijos išsikrauna per greitai, o krovimas užtrunka ilgai. Jeigu savo veikloje pradėtume naudoti elektra varomas transporto priemones, tai mūsų klientai turėtų pamiršti tuos pristatymo greičius, kuriuos garantuojame šiuo metu. Manome, kad tokiai paslaugai bent jau artimiausiu laikotarpiu geriausiai tiks tos tvaraus kuro rūšys, kurias galima naudoti greitai ir patogiai, nes taip bus išlaikytas paslaugos greitis bei lankstumas, kartu siekiant ir tvarumo tikslų.

Manome, kad pereinamuoju laikotarpiu populiariausias bus biodyzelinas, kadangi šio kuro rūšiai infrastruktūra jau sukurta, o ja naudotis patogu. Mūsų kompanija šiuo metu palankiausiai vertina ir naudoja iš hidrinto augalinio aliejaus pagamintą kurą (angl. Hydrotreated Vegetable Oil, arba HVO). Tai naujos kartos saugūs biodegalai, kurie šiuo metu generuoja didžiausias CO2 emisijų galimybes.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad tvarumas užima vis svarbesnę vietą logistikos kompanijų darbotvarkėje. „HRX“ – ne išimtis, praėjusiais metais pasitvirtinome savo tvarumo politiką ir aktyviai siekiame užsibrėžtų tikslų. Jeigu jūs ieškote transporto kompanijos, kuri teikia tvarius logistikos sprendimus, kviečiame susisiekti su mumis. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas
Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą …

Keičiasi pasaulio ekonomika, privalo keistis ir gamybos sektorius

27.02 2024 Žinojimas = Galia
Nestabili pastarųjų 4 metų padėtis daugelį gamybos įmonių vertė ieškoti naujų būdų, kaip suvaldyti augančias sąnaudas, infliaciją, žaliavų trūkumą, ieškoti naujų rinkų savo produkcijai ir spręsti daug kitų iššūkių. Nepaisant iškilusių nesklandumų, gamybos sektoriuje dirbantys profesionalai privalėjo siekti akcininkų iškeltų tikslų bei  suvaldyti nuolatines prekybą ir gamybą veikiančias rizikas. Šiandien, norint nepasiklysti šioje dinamiškoje aplinkoje, …

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija
Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su …

Išplėskite verslo galimybes: pažinkite Lenkijos rinką

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtrą kaimyninėse šalyse. Ankstesnius straipsnius apie rinkas Švedijoje, Suomijoje, Danijoje, Estijoje galite rasti čia. Lietuvos verslininkams Lenkijos rinka nėra nauja, prekybą su šia šalimi vystome jau seniai. Šiuo metu Lenkija yra antra svarbiausia mūsų eksporto partnerė, nors visai neseniai užėmė tik trečią vietą. Šios rinkos reikšmė mūsų verslui sparčiai auga. …