Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši situacija truks. Suprantama, kad tikslaus atsakymo niekas neturi, tad šiame straipsnyje pasidalinsime aktualia statistika bei prognozėmis, taip pat pateiksime ir savo įžvalgų.

Ekonominių rodiklių apžvalga

Vertinant transportavimo kainas Europoje, svarbu įvertinti praėjusių metų situaciją, taip pat įvardinti bei analizuoti svarbiausius ekonominius rodiklius, kurie veikia transporto frachtus Europoje.

2023 m. kainų dinamika

2023 m. transporto kainos Europoje krito praktiškai visuose pagrindiniuose prekybiniuose maršrutuose (Paryžius-Madridas, Vokietija-Lenkija, Prancūzija-Vokietija ir kt.). Praėjusiais metais buvo stebima ir dar viena tendencija („Upply“ Europos transporto rinkos indeksas), kurios transporto sektorius nematė 7 metus – pirmą kartą „kontraktinės“ kainos buvo didesnės už „spotines“.

Tad iš esmės praėjusieji metai buvo ypač palankūs tiems krovinio siuntėjams, kurie gabena pilnus krovinius Europoje ir iš Europos. Kad geriau suvoktume, ko tikėtis šiais metais, reikia įvertinti svarbiausius šių metų ekonominius ir vartotojų rodiklius.

Pirkimo vadybininkų indeksas

Pirkimų vadybininkų indeksas (angl. Purchasing Manager Index) yra laikomas vienu svarbiausių rodiklių, vertinant padėtį gamybos sektoriuje. Šis indeksas 2023 m. Europos pagrindinėse ekonomikose krito arba buvo žemiau teigiamos vertės (50). Nors šiuo metu indekso vertė euro zonoje ir laikosi žemiau neigiamos, tačiau po truputį ryškėja teigiami ženklai. Nuo 47,6 pakilo iki 49,2 balo. Kai kurios didelių ekonomikų, tokių, kaip Italijos, Airijos, Ispanijos, vertės jau pralenkė 50 balų ribą.

Palūkanų normos

Palūkanų normos euro zonoje vis dar išlieka rekordiškai aukštos, tačiau infliacija mažėja, todėl prognozuojama, kad vasarą sulauksime pirmo palūkanų mažinimo.

Ekonomikos augimo prognozė

Praėjusiais metais kritusi euro zonos ekonomika šiais metais, prognozuojama, rodys stabilumo ženklus. Nors augimas nebus labai ryškus, bet planuojama, kad bus teigiamas (0,9 %).

Europos Sąjungos vartotojų indeksas

ESVI  (angl. European Union Consumer Price Index)  parodo Europos pirkėjų perkamąją galią ir tiesiogiai koreliuoja su infliacija. Indekso reikšmė krenta. Viena vertus, tai teigiama žinia, kadangi mažėja infliacija, tačiau tai turi ir neigiamą reikšmę, kadangi Europos vartotojai vartoja mažiau.

Kiti kainą lemiantys veiksniai

Vertinant kainas ne tik trumpuoju, bet ir ilguoju laikotarpiu, taip pat svarbu įsivertinti ir kitas dedamąsias, kurios turi įtakos transporto kompanijų veiklos savikainai. Kartu tai lemia ir galutinę kainą paslaugos naudotojui.

Augančios transporto kompanijų sąnaudos

Per pastaruosius 3 m. labai išaugo operacinės transporto kompanijų išlaidos. Pagal IRU ir UPPLY parengtą ataskaitą, su darbuotojais susijusios išlaidos augo 28,2%, transporto priemonių priežiūros ir remonto išlaidos 20,4%, padangos 21,6%, atsarginės detalės 13,5%, o draudimo sąnaudos augo 8,7%. Taip pat transporto kompanijjos privalo investuoti į įvairius atsinaujinančios energetikos šaltinius. O tai didina savikainą.

Kelių mokesčiai

Vokietijos kelių mokesčiai per praėjusius metus pabrango drastiškai (70-80%), Austrija juos taip pat kelia, kitos šalys irgi diskutuoja apie kėlimą. Šie veiksniai didina transporto įmonių veiklos savikainą. Nors dabar pakilęs kelių mokestis dar neturėjo didelės įtakos transporto kainoms, bet kai tik ekonomika pradės atsigauti, transporto įmonės bandys šias kainas permesti klientams.

Vairuotojų trūkumas

Europoje, kaip ir visame pasaulyje, drastiškai trūksta vilkikų vairuotojų. 2023 m. Europoje 7% vairuotojų darbo pozicijų buvo neužimta, IRU  prognozuoja, kad 2028 m. net 17% vairuotojų darbo vietų bus laisvos. Šis trūkumas lemia vairuotojų algų augimą.

Transporto kompanijų bankrotai

Praėję metai buvo ypač nelengvi transporto kompanijoms, todėl daugelis įmonių mažino savo vilkikų parką. Tarp mažųjų rinkos žaidėjų buvo ir tokių, kurie nusprendė iš viso baigti verslą. Tai labiausiai paveikė tas kompanijas, kurios vilkikus įsigijo lizingu. Pakilus bankinėms palūkanoms ir nukritus kainoms, daugelis jų savo veiklą vykdė nuostolingai. Todėl, ekonomikai atsigavus, gali susidaryti trumpalaikis transporto priemonių trūkumas.

Apibendrinimas

Apibendrinant svarbiausius ekonominius rodiklius, reikia pastebėti, kad labai pozityvių žinių, kurie signalizuotų ženklų transporto paslaugų kainų augimą Europoje, nėra. Visgi, gerėjantys rodikliai sufleruoja, kad ekonomika atsigauna, todėl manome, kad sausumos transporto kainų augimo galime tikėtis jau šių metų antroje pusėje. Pastebėtina, kad augimas dar nebus žymus. Ilguoju laikotarpiu (1,5 m. laikotarpiu) ženklesniam kainų kilimui įtaką darys griežtėjantys tvarumo reikalavimai, didėjantys kiti kaštai bei sparčiau augantis vartojimas.

Kitos naujienos:

„Vestas“ – tvarumo keliu žengiančios įmonės pavyzdys

25.07 2024 Tvarumas
Pristatome dar vieną prekės ženklą, kuris visuomet atsiduria tvarių kompanijų reitingų viršūnėse. Žvelgdami į tvarių energijos šaltinių lyderius, nusprendėme paanalizuoti kompaniją „Vestas“. Ši bendrovė, veikianti vėjo energijos sektoriuje, yra tvarumo simbolis, įgyvendinanti inovacijas ir siekianti maksimaliai sumažinti poveikį aplinkai. Šios bendrovės patirtis gali būti puikus pavyzdys tiek energetikos, tiek kitų sektorių įmonėms, siekiančioms tvarumo. „Vestas“ …

Norite įgyti konkurencinį pranašumą? Pagalvokite apie į klientą orientuotos tiekimo grandinės strategiją

25.07 2024 Žinojimas = Galia
Neseniai, kalbėdami apie efektyvias tiekimo grandines, svarstydavome, kaip sumažinti kainas, kad prekes klientams pristatytume pigiau. Stiprėjant konkurencinei aplinkai, vis daugiau kompanijų pradeda suprasti, kad geriausias būdas pritraukti klientų – kurti į vartotojų poreikių patenkinimą orientuotas tiekimo grandinės strategijas. Straipsnyje detaliai analizuosime, kodėl ši strategija svarbi, aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais ją diegdamosi susiduria kompanijos, pasidalinsime …

„RadioShack“ nesėkmė : tiekimo grandinės klaidos

25.07 2024 Žinojimas = Galia
„RadioShack“ kadaise buvo elektronikos mažmeninės prekybos Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) sinonimas, tačiau įstabų pakilimą keitė dramatiškas nuosmukis. Klestėjimo viršūnėje bendrovė buvo žinoma dėl plataus elektronikos produktų asortimento ir technologijas išmanančių darbuotojų, aptarnaujančių tiek mėgėjus, tiek išprususius vartotojus, pasiekimų. Tačiau „RadioShack“ nesugebėjo prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir vartotojų pageidavimų, padarė reikšmingų tiekimo grandinės klaidų, visa tai …

Vienas iš tvarių prekės ženklų lyderių: „Brambles“ pavyzdys

02.07 2024 Tvari logistika
Ieškojome tvarių logistikos kompanijų, kurių sėkmės pavyzdžiu galėtume pasidalinti, ir radome. Iš karto norime informuoti, kad tai ne įprasta logistikos kompanija, nes ši bendrovė užsiima  palečių ir kitų gabenime reikalingų daiktų, kurie gali būti naudojami pakartotinai, gamyba ir nuoma, o jos veikla yra paremta dalijimosi tarp skirtingų įmonių principais. Nors šios bendrovės veikla yra nutolusi …

Žymiausi bankrotai: „Blockbuster“ kelias į užmarštį

02.07 2024 Žinojimas = Galia
„Blockbuster“, didžiausias vaizdajuosčių nuomos paslaugų prekinis ženklas pasaulyje, buvo neatsiejama namų kino industrijos dalis. Tiesa, Lietuvoje mes šios kompanijos neturėjome, mūsų šalyje identišką veiklą vykdė kitos įmonės. Šiame straipsnyje nagrinėsime „Blockbuster“ kompanijos istoriją ir jos žlugimo priežastis, daugiausiai dėmesio skiriant tiekimo grandinės klaidoms, dėl kurių ji ir tapo pažeidžiama. „Blockbuster“ aukso amžius „Blockbuster“ kelionė prasidėjo …

Sparčiai besikeičianti verslo aplinka verčia įmones apdairiai rinktis logistikos partnerius

02.07 2024 Lėšų taupymas
Pastaruoju metu prekybos ir gamybos organizacijos patiria daugybę pokyčių, kurių, pasak ekspertų, artimiausią dešimtmetį tik daugės. „McKinsey“ atlikta studija „Organizacijų būklė 2023 metais” atskleidžia dešimt esminių pokyčių, kurie keičia dabartinę įmonių aplinką. Norint klestėti šių pokyčių metu, labai svarbu įgyvendinti verslo lankstumo ir atsparumo strategijas. Šios strategijos taip pat turi atsispindėti ir logistikos partnerių atrankos …