Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Trys logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistikos valdymas – tai sudedamoji organizacijos veiklos dalis, nulemianti prekių ir paslaugų judėjimo efektyvumą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios srities užduotys gali pasirodyti paprastos,  iš tiesų logistika yra sudėtinga veiklų ir procesų grandinė, kuri reikalauja atidaus planavimo ir koordinavimo. Pastaruoju metu šio padalinio funkcijų kiekis, o kartu ir reikšmė, išaugo. Proaktyvios įmonės jau seniai suprato, kad, tinkamai organizuojant šio padalinio veiklą, galima sutaupyti lėšų ir net pagerinti klientų aptarnavimo kokybę. Ankstesniame straipsnyje aptarėme būdingiausias planavimo klaidas, dabar pasidalinsime įžvalgomis apie pagrindines logistikos valdymo klaidas ir būdus, kaip jų išvengti.

Logistikos valdymas. Kas tai?

Logistikos valdymas – tai svarbi funkcija organizacijoje, apimanti visus veiksmus, susijusius su informacijos ir prekių judėjimu iš pradinio į paskirties tašką. Šis procesas apima pasiūlos ir paklausos planavimą, sandėliavimą, surinkimą, atsargų valdymą, transportavimą, užsakymų valdymą bei kt. Svarbu suprasti, kad funkcijų ir atsakomybių kiekis, kalbant apie logistikos valdymą, kiekvienoje organizacijoje skiriasi ir priklauso nuo įmonės veiklos specifikos.

Logistikos valdymo klaidos

Toliau aptarsime pagrindines sritis, kurioms reikėtų skirti daugiau dėmesio, jei norite pagerinti klientų aptarnavimo kokybę ir sutaupyti lėšų.

Nesuderinti skirtingų padalinių ir įmonės tikslai

Organizacijose vis dar dažnai pasitaiko situacijų, kai padaliniai, įskaitant ir logistiką, yra visiškai atskiri vienetai. Esant tokiai tvarkai įmonėje, sprendžiant svarbius klausimus dėl vienokių ar kitokių  iškilusių nesklandumų ir jų priežasčių kaltinamas vis kitas padalinys. Tokiu atveju tampa sunku surasti atsakingus, eliminuojama tobulėjimo galimybė bei didėja klaidų skaičius. Taip ima strigti ne tik logistikos, bet ir kitos įmonės valdymo funkcijos.

Siekiant, kad logistikos valdymo funkcija organizacijoje veiktų sklandžiai ir kurtų pridėtinę vertę įmonei, pirmas žingsnis – šią funkciją suderinti su ilgalaike įmonės strategija ir tikslais. Kai organizacijos vadovybė aiškiai ištransliuoja, kokia yra įmonės strategija, tada daug  paprasčiau įgyvendinti ir taktinius logistikos veiksmus. Antras svarbus žingnis – tai tinkamai koordinuoti skirtingų padalinių veiklą. Taigi reikia suderinti taktinius sprendimus tarp skirtingų įmonės padalinių, nustantant aiškias taisykles, kas už ką atsakingas, kokie konkretūs veiksmai turi būti atliekami, atsitikus nenumatytoms situacijoms. Tinkamai nustačius žaidimo taisykles, organizacijoje išnyksta konkuravimo ir problemų nuo savęs stumdymo atmosfera.

Pamirštama, kad logistika taip pat atsakinga už klientų aptarnavimą

Kokybiško klientų aptarnavimo stoka yra viena rimčiausių klaidų, kurias gali padaryti įmonė. Jeigu nuolatos nesilaikote kontrakte numatytų sąlygų, tai gali pakenkti jūsų prekės ženklo reputacijai, galite prarasti ne tik pakartotinus pardavimus, bet ir klientus. Daugelis prekybos ir gamybos sektoriuje dirbančiųjų mano, kad už kokybišką klientų aptarnavimą atsakingi pardavimų ir klientų aptarnavimo padaliniai, tačiau kokybiškos logistinės operacijos užima ne mažiau svarbią vietą.  Būtent šioje grandyje dažniausiai įvyksta įvairios nenumatytos situacijos: pristatymo vėlavimas, apgandinti kroviniai ir kt.  Logistikos grandyje dirbantys žmonės bendrauja su jūsų klientais ir partneriais, derina išsikrovimo, pasikrovimo laikus, dokumentaciją, todėl šio padalinio atstovai  privalo nepamiršti, kad ne tik operacinės funkcijos, tačiau ir aukšta klientų aptarnavimo kokybė, yra vienodai svarbu.

Siekiant, kad klientų aptarnavimo funkcija logistikoje taptų lygiaverčiai svarbi ir tuo pačiu norint mažinti galimas klaidas šioje srityje, pravartu savo klientų aptarnavimo sistemoje registruoti visus kontraktinius neatitikimus. Turėdami šiuos duomenis, galėsite ieškoti būdų, kaip eliminuoti kilusias problemas. Taip pat svarbu į sprendimų generavimo procesą nepamiršti įtraukti ir logistikoje dirbančius žmones.

Netinkamai įsivertinti logistikos kaštai

Netinkamas logistikos kaštų įvertinimas yra viena iš dažniausių klaidų, su kuriomis susiduria tiek mažos, tiek didelės įmonės. Neskiriant pakankamai dėmesio šiai sričiai, gali pasitaiktyi situacijų, kad prekes parduosite nuostolingai. Blogiausia, kad ne visuomet ši informacija yra lengvai surandama ir patikrinama. Taip atsitinka, nes logistines kainas veikia sezoniškumas, kitos logistikos įmonių dedamosios, yra ir įvairių paslėptų logistinių kaštų.  Nepalengvina fakto ir tai, kad ne visos įmonės turi įsidiegusios sistemas, kur galima sekti, kiek konkrečiam kontraktui ar prekei buvo sunaudota logistikos kaštų.

Siekant tinkamai įsivertinti logistikos kaštus, svarbiausia ieškoti būdų, kaip logistikos kaštus susieti su konkrečiomis prekėmis ar kontraktais. Šį procesą gali palengvinti įvairūs technologiniai sprendimai, kurie duomenis nuskaito realiu laiku ir paskirsto konkrečioms eilutėms. Fiksuojant kainas ilgesniam laikui, pravartu įsivertinti istorinius duomenis, naudojantis indeksais, tokiais kaip Upply arba Freightos. Suprantama, jie nėra šimtu procentų tikslūs, bet leidžia stebėti, kiek istoriškai svyruoja kainos ir gali padėti priimti labiau pamatuotus sprendimus. Žinoma, apie kylančius logistikos kaštus labai svarbu žinoti, ne kokie jie galės būti  ateityje, bet iš karto, kokie yra konkrečiu metu, taip turėsite galimybę persiderėti kontraktų sąlygas.

Išvados

Išvengti logistikos valdymo klaidų sudėtinga, tačiau tai yra įgyvendinamas tikslas. Reikia įdiegti aiškius, efektyvius procesus, nuolat juos peržiūrėti ir tobulinti. Taip pat svarbu pabrėžti tinkamą komunikaciją tarp visų įmonės padalinių ir išorinių partnerių bei skirti ypatingą dėmesį klientų aptarnavimo kokybei. Vien tik šie veiksmai gali padėti įmonėms pasiekti aukštą efektyvumo lygį, sumažinti kaštus ir pagerinti bendrą klientų aptarnavimo kokybę.

Kitos naujienos:

Tvarumo praktikos transportavimo paslaugų rinkoje

29.05 2024 Tvarumas
Pastaruoju metu apie tvarias transportavimo paslaugas kalbama vis dažniau. Kadangi sunkvežimiai išmeta didelę dalį šiltnamio efektą sukeliančių dujų, pramonė skatinama taikyti tvarias praktikas. Nors tai ir taršus sektorius, tačiau pažanga, kurią padarė automobilių pramonė, siekiant mažinti taršą, yra didžiulė. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines tvarias praktikas šiuolaikinėje transporto pramonėje, kurios užtikrina, kad verslai galėtų toliau kurti …

Logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

29.05 2024 Lėšų taupymas
Logistika, regis, gana paprasta ir visiems suprantama sritis, tačiau ir čia pasitaiko klaidų, apie kurias dažnai net nesusimąstome ir kurios gali kainuoti labai daug. Praėjusiame straipsnyje aptarėme strategines ir pačias didžiausias logistikos klaidas. Šiame įvardinsime dar keletą, kurios yra mažiau pastebimos, bet jų eliminavimas  gali prisidėti prie efektyvesnių ir pigesnių logistikos operacijų bei papildomos vertės …

Žymiausi kompanijų bankrotai: „Kodak“ nesėkmės priežastys

29.05 2024 Žinojimas = Galia
Ar susimąstėte, kad net keletas žymiausių įmonių bankrotų buvo susiję su faktu, kad bendrovės negalėjo pritaikyti savo tiekimo grandinės strategijų prie pasikeitusios konkurencinės aplinkos. Kadangi istoriniai įvykiai yra geriausi mokytojai, pradedame naują straipsnių ciklą, kuriame nagrinėsime žymiausių įmonių veiklą ir jų klaidas, susijusias su tiekimo grandinės valdymu bei pateiksime patarimų, kaip šios lemties verslai būtų …

Kokių priemonių gali prireikti, stengiantis suvaldyti klimato kaitą?

02.05 2024 Tvarumas
Tvarumas daugeliui iš mūsų asocijuojasi su mažiau taršia transporto priemone ar tvaresniu rūbu. Kai kas mano, kad to ir užtenka. Ar tikrai? Ekspertai teigia, kad ne. Pasak jų, jau esame pasiekę tokią ribą, kad, norint išvengti tragiškų pasekmių, mums visiems reikės imtis drastiškų priemonių, įskaitant ir gyvenimo būdo, prie kurio esame visi pripratę, keitimo. Straipsnyje …

Tiekėjų vertinimo sistema. Kas tai?

02.05 2024 Žinojimas = Galia
Tiekėjų vertinimo sistema – tai viena svarbiausių funkcijų, norint užtikrinti savo parduodamų prekių kokybę. Ši sistema leidžia stebėti, kaip laikomasi sutartyse aptartų sąlygų, taip pat ji padeda optimizuoti tiekėjų atrankos procesą. Šiame straipsnyje pristatysime tiekėjų vertinimo sistemą, pasiūlysime būdus, kaip ją įsidiegti, pateiksime konkrečių pavyzdžių iš transportavimo srities. Kas tai? Tiekėjų vertinimo sistema (angl. Scorecard) …

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …