Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, kurios turėjo įtakos jos tolimesnei veiklai. Šiame straipsnyje nagrinėsime pagrindines „Revlon“  tiekimo grandinės ir logistikos operacijų valdymo klaidas, galinčias būti įspėjimu ar pamoka kitoms grožio sektoriaus įmonėms.

„Revlon“ veiklos apžvalga

1932 m. įkurta „Revlon“ buvo viena iš lyderiaujančių grožio pramonės įmonių. Kompanija veiklą pradėjo nuo inovatyvių nagų lako produktų, o vėliau išplėtė savo asortimentą, siūlydama kosmetikos, odos ir plaukų priežiūros priemones. Vienas garsiausių „Revlon“ produktų yra jų legendinė „ColorStay“ makiažo linija, sukurta 2001 m., tapusi pirmaujančia ilgai išliekančio makiažo linijų rinkoje. Šiai kompanijai priklausė ir kiti žymūs prekių ženklai: „Elizabeth Arden“, „American Crew“, „Flex“ ir kiti.  

Įdomus faktas apie „Revlon“ lyderystę – Debra Perelman tapo pirmąja moterimi šios kompanijos istorijoje, ėjusia vadovės pareigas (nepaisant to, kad prekės ženklas orientuotas į pirkėjas moteris). Tęsdama šeimos tradicijas, 2018 m. ji tapo generaline direktore. Būtent ji vadovavo „Revlon“ skaitmeninės transformacijos vykdymo procesams ir siekė atnaujinti prekės ženklo konkurencingumą modernioje rinkoje​. Nepaisant šių pastangų, „Revlon“ 2022 m. paskelbė bankrotą.

„Revlon“ tiekimo grandinės apžvalga ir klaidos

„Revlon“ veikė labai konkurencingoje rinkoje, kur produktų prieinamumas ir greitas pasirodymas rinkoje yra sėkmės raktai. Valdyti platų grožio produktų asortimentą daugelyje geografinių regionų kelia nemažai iššūkių gamybos, paskirstymo ir paklausos prognozavimo srityse. Vėlavimas, teikiant produktus, ar nepagrįstas delsimas, tenkinant vartotojų poreikius, kosmetikos pramonėje gali sukelti neigiamų pasekmių.

Pandemijos metu kilusios tiekimo grandinės problemos ypač skaudžiai palietė „Revlon“. Dėl žaliavų, pakuočių (popieriaus, stiklo, aliejų) trūkumo ir didėjančių kainų įmonė buvo priversta atidėlioti produktų gamybą. Tai sukėlė didelius užsakymų vėlavimus ir neigiamai paveikė jos santykius su tiekėjais bei klientais. Be to, „Revlon“ kompanija buvo finansiškai per silpna, kad galėtų susidoroti su žaliavų kainų augimu, kuris kosmetikos gamyboje šoktelėjo net iki 25–30%.

Tačiau prie įmonės nesėkmės nemažai prisidėjo ir kitos su tiekimo grandine susijusios klaidos:

  1. Inventoriaus valdymo problemos. Viena iš pagrindinių „Revlon“ klaidų – inventoriaus valdymas. Netinkamai subalansuoti atsargų lygiai – kai vienų produktų buvo per daug, o kitų trūko. Per dideli atsargų kiekiai padidina sandėliavimo išlaidas ir riziką, kad atsargos pasens, ypač tokioje pramonėje, kur tendencijos greitai keičiasi. Kita vertus, atsargų trūkumas lemia prarastus pardavimus ir gali nuvilti lojalius klientus, tikinčius, kad jų mėgstami produktai visada bus prieinami.
  2. Paskirstymo centrų problemos. „Revlon“ taip pat susidūrė su sunkumais optimizuojant savo paskirstymo centrus. Neefektyvūs paskirstymo tinklai lėmė užsakymų vykdymo vėlavimą ir sukėlė tiek mažmeninių partnerių, tiek galutinių vartotojų nepasitenkinimą. Kadangi logistika yra tiekimo grandinės veikimo pagrindas, lėti užsakymų vykdymo laikai ir nepatikimas paskirstymas lemia prarastas pardavimo galimybes.
  3. Neteisingas paklausos prognozavimas. Kaip ir daugelis įmonių, „Revlon“ susidūrė su sunkumais tiksliai prognozuojant paklausą. Neteisingai įvertinus tam tikrų produktų paklausą, buvo arba per daug pagaminama, todėl atsirado perteklinės atsargos, arba per mažai, todėl lentynos liko tuščios. Tikslus paklausos prognozavimas yra itin svarbus sparčiai besikeičiančioje pramonėje. Netinkamai numatyta paklausa sukelia kortų namelio griūties efektą visoje tiekimo grandinėje.
  4. Problemos su verslo išteklių valdymo sistema. Viena reikšmingiausių „Revlon“ veiklos nesėkmių įvyko 2019 m., kai sugedo įmonės ERP (verslo išteklių planavimo) sistema. Ši sistema, kurios paskirtis yra integruoti visas „Revlon“ verslo dalis – nuo gamybos iki pardavimų – patyrė didžiulį gedimą diegimo metu. Šis gedimas lėmė gamybos vėlavimus, sutrikdytą produktų pristatymą, todėl bendrovė nebesugebėjo įvykdyti klientų užsakymų. Dėl šių priežasčių ji susidūrė su investuotojų ieškiniais, kurie teigė, kad operaciniai gedimai sukėlė staigų pajamų mažėjimą.
    Pamokos ir rekomendacijos

„Revlon“ pavyzdys kosmetikos industrijoje veikiančioms įmonėms, ir ne tik joms, suteikia  vertingų pamokų, susijusių su tiekimo grandinės valdymu:

  1. Investicijos į patikimą IT infrastruktūrą. Viena iš svarbiausių pamokų, kurią galima išmokti, yra būtinybė investuoti į patikimą IT infrastruktūrą. Tinkamai įdiegta ERP sistema gali optimizuoti tiekimo grandinės operacijas, sumažinti sąnaudas ir pagerinti užsakymų tikslumą. Įsidiegus šias sistemas, svarbu dirbti su logistikos partneriais, kurie taip pat yra techniškai pažangūs.
  2. Tinkamas prekių paskirstymo tinklas. Įmonės, veikiančios pasauliniu mastu, turi investuoti į efektyvaus paskirstymo tinklo kūrimą ir, keičiantis aplinkybėms, jį atnaujinti Efektyvus paskirstymo tinklas yra raktas į užsakymų įvykdymą laiku. „Revlon“ patirtis parodo, kaip svarbu turėti lanksčią, efektyvią logistikos sistemą, kuri greitai reaguotų į besikeičiančius klientų poreikius.
  3. Paklausos prognozavimo tikslumo gerinimas. Tikslus paklausos prognozavimas yra būtinas norint palaikyti tinkamą atsargų balansą ir patenkinti klientų lūkesčius. Įmonės turėtų investuoti į prognozavimo analizės įrankius, kurie realiuoju laiku suteikia įžvalgų apie vartotojų elgseną ir tendencijas.
  4. Santykių su logistikos partneriais stiprinimas. Įmonėms, kurios veikia grožio industrijos rinkose, greitas prekių pristatymas į lentynas (ypač kalbant apie naujas kolekcijas) bei greitas prekių papildymas yra jų sėkmės pagrindas. Todėl labai svarbu dirbti su tomis transporto paslaugas teikiančiomis įmonėmis, kurios galės lanksčiai prisiderinti prie jūsų tiekimo grafikų.

Išvados

„Revlon“ nesėkmė dar kartą patvirtina faktą, kad logistikos procesai ir tiekimo grandinės efektyvumas yra bene esminiai įmonės sėkmės arba nesėkmės veiksniai. Todėl dar kartą įsitikiname, kaip svarbu, kad įmonės, siekdamos išvengti tokių patirčių, nuolat stiprintų savo tiekimo grandinės valdymą ir greitai prisitaikytų prie besikeičiančių sąlygų

Jeigu ieškote transporto partnerio, kurio vienas pagrindinių pranašumų – gebėjimas užtikrinti pastovius pristatymo laikus, kviečiame išbandyti mūsų paslaugas. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

 

Kitos naujienos:

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …