Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Išplėskite verslo galimybes. Iš naujo pažinkite Estijos rinką

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtrą kaimyninėse šalyse. Ankstesnius straipsnius apie rinkas Švedijoje, Suomijoje bei Danijoje galite rasti čia, čia ir čia.

Lietuviams Estijos rinka pažįstama jau seniai. Esame sukūrę draugiškus ir produktyvius santykius. Estija – viena didžiausių mūsų šalies eksporto partnerių, užimanti net 5 vietą. Tiesa, iki šiol į Rusiją mes eksportuodavome daugiau, tačiau ši situacija, tikėtina, artimiausiu metu pasikeis.

„HRX“ teikia skubias transporto paslaugas į Estiją, tai viena svarbiausių mūsų rinkų. Krovinius galime pristatyti beveik visoje Estijos teritorijoje per 24-72 val. Norime pasidalinti sukaupta patirtimi ir pateikti keletą, mūsų nuomone, įdomių statistinių duomenų.

Kodėl Estija?
 

Vienas svarbiausių veiksnių – Estijai, kaip ir Lietuvai, Rusija buvo svarbi importo partnerė. Pasikeitus geopolitinei situacijai ir didėjant  įtampai tarp Baltijos šalių ir Rusijos, mums atsiranda papildoma galimybė plėsti prekybą su kaimynine Estija. Svarbu pažymėti, kad Estijos didžiausią bendrojo vidaus produkto (BVP) dalį sudaro paslaugų sektorius, todėl suprantama, kad estai ieškos papildomų gamybinių pajėgumų ir žaliavų tiekėjų užsienyje.  

Žinoma, mūsų gamintojams ir prekybininkams dėl tų pačių priežasčių irgi reikia ieškoti naujų rinkų. Jeigu anksčiau turėjome daugiau galimybių, kur galėjome prekes parduoti brangiau, tai šiuo metu kiekviena nauja rinka yra labai svarbi.

Iki šiol Lietuvos įmonės į Estiją eksportuodavo mineralinį kurą, plastiką ir jų dirbinus, medieną ir jos dirbinius, baldus bei popierių ir kartoną. Išsamų Estijos importo balansą galite rasti čia. Įvertinus Estijos importo ir eksporto balansą bei pasikeitusią geopolitinę situaciją, sėkmė šioje rinkoje galėtų lydėti  tekstilės, drabužių siuvimo, maisto produktų gamybos, chemijos ir chemikalų pramonės sektorius, taip pat įvairių elektroninių komponentų gamybos ir metalo pramonės sektorius. Suprantama, kad tiems, kas jau dirba Estijoje, atsiranda galimybė padidinti savo veiklos apimtis šioje rinkoje.

Svarbiausia statistika ir faktai
 

Pasidalinsime aktualiausiais statistiniais duomenimis ir faktais.

Estija yra viena skaidriausių ir mažiausią korupcijos lygį turinčių šalių Centrinėje ir Rytų Europoje. Pagal šį rodiklį ji užima 13 vietą pasaulyje. Šalis daug investuoja į iniciatyvas, kurios mažina biurokratiją, todėl vykdyti prekybą arba atsidaryti atstovybę šioje šalyje yra gana paprasta. Įdomus faktas, kad Estijoje labai nesudėtingai galite įkurti e-rezidenciją ir vykdyti veiklą iš bet kurios pasaulio šalies. Daugiau informacijos, kaip įsteigti rezidenciją, galite rasti čia. O daugiau informacijos apie mokesčių sistemą rasite čia.

Estijoje gyvena apie 1,3 mln. gyventojų, tačiau šalies BVP nuolatos auga. „Statistos“ atlikta analizė rodo, kad per ateinančius trejus metus šis rodiklis paaugs 6,2%. Estijoje išvystytas paslaugų sektorius, todėl nemaža dalis gyventojų uždirba didesnius nei vidutinius atlyginimus, o tai lemia ir didesnę perkamąją galią. Atkreiptinas dėmesys, kad šioje rinkoje gali būti paklausios ir „Premium“ lygio prekės. Taip pat per Estijoje veikiančius partnerius galite pasiekti kitas Skandinavijos rinkas, kitaip sakant, išplėsti šios rinkos ribas. Estija nėra išvysčiusi didelių gamybos pajėgumų ir susiduria su darbuotojų trūkumu, todėl čia veikiančios įmonės dažnai ieško partnerysčių su kitomis valstybėmis, galinčiomis šią spragą užpildyti.

Pirkdami internetu, estai kasmet išleidžia apie 2,5 mlrd. eurų. Nors ši šalis yra dvigubai mažesnė už Lietuvą, jos elektroninė prekyba net du kartus viršija mūsiškę. Svarbu pažymėti, kad net 73% gyventojų („Statista“) neperka arba tik kartą yra pirkę iš „Amazon“. Tai palanku mūsų verslams, kadangi konkurencija su šiuo gigantu daugeliui yra nepakeliama. Pateiksime keletą elektroninės prekybos segmentų, kurie yra populiarūs Estijoje: drabužių, avalynės, kosmetikos, baldų, maisto produktų, elektronikos prekių ir vaikiškų žaislų. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad dauguma estų prekes atsiimti paštomatuose arba gauti jas į namus pageidauja per 1-3 dienas. Šis rodiklis palankus mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, nes pristatyti prekes į Estiją galime per 1-3 dienas: prekes užsakovui galime įteikti į rankas arba pristatyti į artimiausią paštomatą.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuotojams?
 

Estai yra panašūs į lietuvius, todėl ir verslą plėtoti Estijoje nėra sudėtinga. Susitikimus organizuoti paprasta. Daugelis estų yra pratę dirbti nuotoliu, todėl pradiniuose derybų etapuose nereikės gaišti laiko vizitams. Jeigu dalyvaujate susitikime, daugiau sėkmės sulauksite iš karto eidami savo tikslo link, tinkamas aprangos kodas taip pat svarbus.

Norint be tarpininkų parduoti savo prekes Estijoje, geriausia strategija yra atsidaryti savo padalinį šioje šalyje. Įkurti įmonę čia lengva, o mokestinė bazė yra skaidri ir palanki.

Išvados

Nors Estijos rinka yra maža, tačiau patrauklumo jai suteikia aukšta gyventojų perkamoji galia. Pastebėtina, kad ši rinka gali tapti vartais į Suomijos, Švedijos ir Norvegijos rinkas. Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į Estijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transportavimo paslaugų kokybę. Šia kryptimi transportuojame laikui jautrius, pavojingus ir gendančius krovinius.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …