Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Išplėskite verslo galimybes. Iš naujo pažinkite Estijos rinką

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtrą kaimyninėse šalyse. Ankstesnius straipsnius apie rinkas Švedijoje, Suomijoje bei Danijoje galite rasti čia, čia ir čia.

Lietuviams Estijos rinka pažįstama jau seniai. Esame sukūrę draugiškus ir produktyvius santykius. Estija – viena didžiausių mūsų šalies eksporto partnerių, užimanti net 5 vietą. Tiesa, iki šiol į Rusiją mes eksportuodavome daugiau, tačiau ši situacija, tikėtina, artimiausiu metu pasikeis.

„HRX“ teikia skubias transporto paslaugas į Estiją, tai viena svarbiausių mūsų rinkų. Krovinius galime pristatyti beveik visoje Estijos teritorijoje per 24-72 val. Norime pasidalinti sukaupta patirtimi ir pateikti keletą, mūsų nuomone, įdomių statistinių duomenų.

Kodėl Estija?
 

Vienas svarbiausių veiksnių – Estijai, kaip ir Lietuvai, Rusija buvo svarbi importo partnerė. Pasikeitus geopolitinei situacijai ir didėjant  įtampai tarp Baltijos šalių ir Rusijos, mums atsiranda papildoma galimybė plėsti prekybą su kaimynine Estija. Svarbu pažymėti, kad Estijos didžiausią bendrojo vidaus produkto (BVP) dalį sudaro paslaugų sektorius, todėl suprantama, kad estai ieškos papildomų gamybinių pajėgumų ir žaliavų tiekėjų užsienyje.  

Žinoma, mūsų gamintojams ir prekybininkams dėl tų pačių priežasčių irgi reikia ieškoti naujų rinkų. Jeigu anksčiau turėjome daugiau galimybių, kur galėjome prekes parduoti brangiau, tai šiuo metu kiekviena nauja rinka yra labai svarbi.

Iki šiol Lietuvos įmonės į Estiją eksportuodavo mineralinį kurą, plastiką ir jų dirbinus, medieną ir jos dirbinius, baldus bei popierių ir kartoną. Išsamų Estijos importo balansą galite rasti čia. Įvertinus Estijos importo ir eksporto balansą bei pasikeitusią geopolitinę situaciją, sėkmė šioje rinkoje galėtų lydėti  tekstilės, drabužių siuvimo, maisto produktų gamybos, chemijos ir chemikalų pramonės sektorius, taip pat įvairių elektroninių komponentų gamybos ir metalo pramonės sektorius. Suprantama, kad tiems, kas jau dirba Estijoje, atsiranda galimybė padidinti savo veiklos apimtis šioje rinkoje.

Svarbiausia statistika ir faktai
 

Pasidalinsime aktualiausiais statistiniais duomenimis ir faktais.

Estija yra viena skaidriausių ir mažiausią korupcijos lygį turinčių šalių Centrinėje ir Rytų Europoje. Pagal šį rodiklį ji užima 13 vietą pasaulyje. Šalis daug investuoja į iniciatyvas, kurios mažina biurokratiją, todėl vykdyti prekybą arba atsidaryti atstovybę šioje šalyje yra gana paprasta. Įdomus faktas, kad Estijoje labai nesudėtingai galite įkurti e-rezidenciją ir vykdyti veiklą iš bet kurios pasaulio šalies. Daugiau informacijos, kaip įsteigti rezidenciją, galite rasti čia. O daugiau informacijos apie mokesčių sistemą rasite čia.

Estijoje gyvena apie 1,3 mln. gyventojų, tačiau šalies BVP nuolatos auga. „Statistos“ atlikta analizė rodo, kad per ateinančius trejus metus šis rodiklis paaugs 6,2%. Estijoje išvystytas paslaugų sektorius, todėl nemaža dalis gyventojų uždirba didesnius nei vidutinius atlyginimus, o tai lemia ir didesnę perkamąją galią. Atkreiptinas dėmesys, kad šioje rinkoje gali būti paklausios ir „Premium“ lygio prekės. Taip pat per Estijoje veikiančius partnerius galite pasiekti kitas Skandinavijos rinkas, kitaip sakant, išplėsti šios rinkos ribas. Estija nėra išvysčiusi didelių gamybos pajėgumų ir susiduria su darbuotojų trūkumu, todėl čia veikiančios įmonės dažnai ieško partnerysčių su kitomis valstybėmis, galinčiomis šią spragą užpildyti.

Pirkdami internetu, estai kasmet išleidžia apie 2,5 mlrd. eurų. Nors ši šalis yra dvigubai mažesnė už Lietuvą, jos elektroninė prekyba net du kartus viršija mūsiškę. Svarbu pažymėti, kad net 73% gyventojų („Statista“) neperka arba tik kartą yra pirkę iš „Amazon“. Tai palanku mūsų verslams, kadangi konkurencija su šiuo gigantu daugeliui yra nepakeliama. Pateiksime keletą elektroninės prekybos segmentų, kurie yra populiarūs Estijoje: drabužių, avalynės, kosmetikos, baldų, maisto produktų, elektronikos prekių ir vaikiškų žaislų. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad dauguma estų prekes atsiimti paštomatuose arba gauti jas į namus pageidauja per 1-3 dienas. Šis rodiklis palankus mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, nes pristatyti prekes į Estiją galime per 1-3 dienas: prekes užsakovui galime įteikti į rankas arba pristatyti į artimiausią paštomatą.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuotojams?
 

Estai yra panašūs į lietuvius, todėl ir verslą plėtoti Estijoje nėra sudėtinga. Susitikimus organizuoti paprasta. Daugelis estų yra pratę dirbti nuotoliu, todėl pradiniuose derybų etapuose nereikės gaišti laiko vizitams. Jeigu dalyvaujate susitikime, daugiau sėkmės sulauksite iš karto eidami savo tikslo link, tinkamas aprangos kodas taip pat svarbus.

Norint be tarpininkų parduoti savo prekes Estijoje, geriausia strategija yra atsidaryti savo padalinį šioje šalyje. Įkurti įmonę čia lengva, o mokestinė bazė yra skaidri ir palanki.

Išvados

Nors Estijos rinka yra maža, tačiau patrauklumo jai suteikia aukšta gyventojų perkamoji galia. Pastebėtina, kad ši rinka gali tapti vartais į Suomijos, Švedijos ir Norvegijos rinkas. Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į Estijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transportavimo paslaugų kokybę. Šia kryptimi transportuojame laikui jautrius, pavojingus ir gendančius krovinius.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas
Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą …

Keičiasi pasaulio ekonomika, privalo keistis ir gamybos sektorius

27.02 2024 Žinojimas = Galia
Nestabili pastarųjų 4 metų padėtis daugelį gamybos įmonių vertė ieškoti naujų būdų, kaip suvaldyti augančias sąnaudas, infliaciją, žaliavų trūkumą, ieškoti naujų rinkų savo produkcijai ir spręsti daug kitų iššūkių. Nepaisant iškilusių nesklandumų, gamybos sektoriuje dirbantys profesionalai privalėjo siekti akcininkų iškeltų tikslų bei  suvaldyti nuolatines prekybą ir gamybą veikiančias rizikas. Šiandien, norint nepasiklysti šioje dinamiškoje aplinkoje, …

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija
Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su …