Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Keturios svarbiausios inovacijos logistikoje

Pastarasis dešimtmetis logistikos inovacijų srityje buvo tikrai išskirtinis. Kai kurios inovacijos jau yra plačiai taikomos, kai kurios dar tik kuriamos arba yra vystymosi stadijoje. Tačiau jau dabar matome, kad kiekviena iš šių naujovių atneša didžiulę naudą krovinio siuntėjams bei įvairias logistikos paslaugas tiekiančioms įmonėms, nes darbai atliekami greičiau, mažesnėmis sąnaudomis ir tausojant aplinką. Naujosioms technologijoms tobulėjant ir pingant, tikėtina, jų pritaikymas ir nauda ateityje tik didės.

Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime pagrindines inovacijas, taikomas logistikos sektoriuje, ir aptarsime, kokią naudą jos kuria prekybinėms, gamybinėms bei logistikos paslaugas teikiančioms įmonėms.

Robotizuoti ir automatizuoti sandėliai
 

Ši inovacija jau plačiai taikoma pasaulyje. Pavyzdžiui, sandėlio darbuotojus vis dažniau pakeičia įvairios formos robotai. Viena svarbiausių priežasčių, kodėl įmonės diegia šiuos sprendimus, – ekonominė nauda. Skaičiuojama, kad įmonės gali iki 50% sumažinti darbuotojų skaičių, iki 30% padidinti produktyvumą ir pasiekti 99% surinkimo tikslumą. Įmonių, gaminančių ir taikančių šiuos inovatyvius sprendimus, yra tiek daug, kad tampa sunku atsirinkti tinkamiausią tiekėją. Jeigu planuojate diegtis tokias naujoves, paspaudę šią nuorodą, rasite daugiau informacijos apie didžiausius šios rinkos žaidėjus. Nors Lietuvoje visiškai robotizuotų sandėlių dar nedaug (kalbame apie sudėtingiausius ir brangiausius projektus, pvz., „Micro Fullfilement Center“), tačiau, tikėtina, kad technologijoms pingant, vis daugiau įmonių pradės inovacijas diegti savo veikloje.

Dirbtinis intelektas ir didieji duomenys
 

Kita, kasdien tobulėjanti, inovacija – dirbtinio intelekto ir didžiųjų duomenų naudojimas įvairiose logistikos ir tiekimo operacijose. Kad būtų tinkamai atliekamos įvairios su logistika ir tiekimo grandine susijusios funkcijos (žaliavų ir gamybos planavimas, transportavimo maršrutų planavimas ir kitos funkcijos), reikia samdyti daug įvairių specialistų (transporto vadybininkų, planuotojų, apskaitininkų ir kt.). Kaip efektyviai atliekamos šios funkcijos, dažnai ir priklauso, ar įmonė uždirbs pelno. Dirbtinio intelekto ir didžiųjų duomenų panaudojimo sprendimai gali žymiai sumažinti darbuotojų skaičių, padėti išvengti galimų klaidų, priimti tikslesnius operacinius sprendimus ir taip didinti įmonės pelningumą. Jau dabar šios technologijos gali padėti planuoti žaliavų poreikį ir vairuotojų maršrutus, valdyti įvairias sandėlio ir kitas operacijas. Ateityje, tobulėjant šiai ir kitoms technologijoms, tikėtina, kad sistemos tarpusavyje keisis informacija ir pačios priims sprendimus.  Daugiau informacijos apie dirbtinio intelekto pritaikymo galimybes tiekimo grandinėje galite rasti čia.

Autonominės transporto priemonės
 

Norinčių dirbti vilkikų ir kitų transporto priemonių vairuotojais nuolatos mažėja. Tai tampa tikru iššūkiu transporto paslaugas teikiančioms įmonėms bei krovinio siuntėjams. Jeigu nerasime sprendimų, ateityje gali labai išaugti transportavimo kaštai ir ilgėti krovinių pristatymo terminai. Autonominės transporto priemonės gali tapti ta naujove, eliminuosiančia šią problemą. Suprasdamos naudą, kompanijos investuoja į šią sritį ir jau dabar turime nemažai be vairuotojo važiuojančių vilkikų, tačiau platesnio jų pritaikymo pasaulyje dar teks palaukti. Technologijos yra sukurtos, tačiau trūksta įstatyminės bazės. Dabartinės technologijos taip pat turi trūkumų, jos puikiai veikia idealiomis oro sąlygomis, tačiau lyjant, sningant ir esant rūkui, jų naudojimo tikslumas labai sumažėja. Yra ir kitų klausimų, į kuriuos reikia rasti atsakymus, tačiau, juos išsprendus, nauda galėtų būti milžiniška.

Tvarios logistikos sprendimai
 

Logistikos sektorius yra atsakingas už trečdalį visų CO2 emisijų. Šie milžiniški skaičiai verčia visus rinkos dalyvius ieškoti sprendimų, kurie trumpuoju laikotarpiu leistų sumažinti taršą, o ilgainiui padėtų pasiekti nulinį CO2 emisijų lygį. Nors kryptis aiški, tačiau vis dar turime daug dekarbonizacijos iššūkių, kurie lėtina šį procesą. Tačiau rinkoje netrūksta ir sprendimų, kurie ateityje leistų pasiekti tvarumo tikslus. Turime omenyje mažiau taršų kurą (biodegalus, biodujas, bioetanolį), kuris ypač svarbus pereinamuoju laikotarpiu. Vėliau vis aktualesnėmis taps elektra, vandeniliu varomos transporto priemonės ir kiti sprendimai. Šioje srityje buvo žengti milžiniški žingsniai. Dabar pasaulyje vyksta šių idėjų aptarimas ir išgryninimas, kurie sprendimai bei sprendimų deriniai leistų optimaliausiu būdu pasiekti užbrėžtus tikslus.

Išvados
 

Akivaizdu, kad reikšmingų inovacijų logistikos srityje gausu. Džiugu, kad visos aptartos naujovės, nors ir su trukdžiais, tačiau sparčiai vystosi, pinga ir yra vis plačiau pritaikomos prekybinių, gamybinių bei logistikos įmonių veikloje. Logistikos srityje, žinoma, vyksta ir daugiau svarbių technologinių pokyčių, pvz., blokų technologija, daiktų internetas ir 5G interneto plėtra. Tačiau išvardinti sprendimai yra būtent tie, kurie mūsų sektoriui ateityje atneš didžiausią naudą. Naujienlaiškio skaitytojams siūlome pasidomėti kiekviena iš šių naujovių ir įsivertinti galimybes jomis naudotis. „HRX“ taip pat nuolatos domisi naujovėmis ir diegiasi jas savo veikloje, nes siekia kurti daugiau vertės klientams, darbuotojams ir stengiasi tausoti aplinką.

Kitos naujienos:

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas
Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą …

Keičiasi pasaulio ekonomika, privalo keistis ir gamybos sektorius

27.02 2024 Žinojimas = Galia
Nestabili pastarųjų 4 metų padėtis daugelį gamybos įmonių vertė ieškoti naujų būdų, kaip suvaldyti augančias sąnaudas, infliaciją, žaliavų trūkumą, ieškoti naujų rinkų savo produkcijai ir spręsti daug kitų iššūkių. Nepaisant iškilusių nesklandumų, gamybos sektoriuje dirbantys profesionalai privalėjo siekti akcininkų iškeltų tikslų bei  suvaldyti nuolatines prekybą ir gamybą veikiančias rizikas. Šiandien, norint nepasiklysti šioje dinamiškoje aplinkoje, …

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija
Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su …