Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistika, regis, gana paprasta ir visiems suprantama sritis, tačiau ir čia pasitaiko klaidų, apie kurias dažnai net nesusimąstome ir kurios gali kainuoti labai daug. Praėjusiame straipsnyje aptarėme strategines ir pačias didžiausias logistikos klaidas. Šiame įvardinsime dar keletą, kurios yra mažiau pastebimos, bet jų eliminavimas  gali prisidėti prie efektyvesnių ir pigesnių logistikos operacijų bei papildomos vertės kūrimo jūsų klientams.

Funkcija priskiriama netinkamam asmeniui

Nors ši klaida gana reta, bet vis dar pasitaiko situacijų, kuomet logistika, kaip antrinė funkcija, priskiriama kitam padaliniui ar asmeniui, turinčiam nepakankamai arba net visai neturinčiam logistikos žinių, patirties ar tiesiog laiko rūpintis šiais klausimais. Tokiais atvejais įmonės rizikuoja prarasti daug lėšų, kadangi komandos nariai, kurie negali skirti pakankamai laiko kokybiškai atlikti darbą, niekada negalės užtikrinti optimalių logistikos paslaugų pirkimo ir  nesugebės užtikrinti jų kokybės.

Balanso stoka tarp paslaugų atlikimo namuose ir išorėje

Netinkamas paslaugų balansas, kurias reikia atlikti patiems (angl. Insource) ir paslaugų teikėieškojimas išorėje (angl. Outsource) gali būti lėšų praradimo priežastimi. Dažnai pasitaiko situacija, kuomet įmonės, turinčios didelius kiekius krovinių, kasmet samdo žmogų, kuris  ieškotų vežėjų kiekvienam užsakymui. Tokiu atveju svarbu įsivertinti, ar nebūtų pigiau visą šį administracinį procesą deleguoti logistinei kompanijai, kuri turi šios srities žinių, gali užtikrinti kokybiškas logistines operacijas, nenutrūkstamą tiekimą bei valdo naujausias technologijas, galinčias palengvinti krovinių matomumą. Daugeliu atvejų įmonės pastebi, kad, vertinant visus kainą sudarančias elementus, toks modelis ilguoju laikotarpiu (angl. Total Cost Ownership) yra efektyvesnis.

Dirbama su per daug vežėjų

Gali atrodyti, kad, dirbant su daug transporto įmonių ir kiekvienam užsakymui ieškant pigiausios paslaugos, yra geriausias būdas sutaupyti ir geriausias būdas optimaliai išnaudoti lėšas. Kai kuriais atvejai tai yra tiesa, tačiau vėlgi, jei įmonės atliktų pilną pirkimų istorijos analizę, paaiškėtų, kad tai nėra tiesa. Kai įmonės nuolat organizuoja konkursus, visada yra mokama skirtinga kaina ir ji ne visada yra mažiausia. Mat pasitaiko situacijų, kai išvežama brangiau, kadangi, kai jūs propaguojate transakcinius santykius, logistikos paslaugų teikėjai taip pat naudojasi visais įmanomais būdais, kad uždirbtų daugiau (pvz., šventinių periodų metu gaudo situacijas, kuomet jums labai reikia paslaugų ir t.t.). Jeigu jūs atliktumėte visų metų išvežtų krovinių statistikos analizę ir tuomet išdalintumėte kainą vienam užsakymui, tikėtina, kad pastebėtumėte, jog kaina yra labai panaši į tą, kurią mokėtumėte pasirinkę kelis vežėjus, kurie užtikrintų nuolatinį tiekimą. Iš šios kainos atėmę darbuotojų laiko sąnaudas, skirtas logistikos įmonių ieškojimui, sąnaudas, susijusias su apgadintais kroviniais (dirbant su daug paslaugų teikėjų, sugadintų krovinių kiekis yra didesnis), dėl nepristatytų krovinių (dirbant su daug skirtingų paslaugų teikėjų vienkartinių užsakymų pagrindu, sukontroliuoti kokybę yra labai sudėtinga) prarastus užsakymus ir klientus, pastebėsite, kad dirbti su keletu kruopščiai atrinktų įmonių yra lengviau ir paprasčiau.

Neįvertinama klientų aptarnavimo svarba

Nors kiekvienos logistikos kompanijos puslapyje galima rasti pasisakymų apie aukštus klientų aptarnavimo standartus, tačiau kai nutinka nenumatyta situacija, krovinio siuntėjai greitai įsitikina, kad tai ne visuomet tiesa. Kadangi, atsitikus nelaimei kelyje, atsakymų į paklausimus tenka ilgai laukti, paslaugų teikėjai tampa draudimo brokeriais ir pradeda ieškoti būdų, kaip išvengti atsakomybės ir nemokėti už padarytą žalą. O tais atvejais, kai negali išvežti krovinių už sutartą kainą, tai dažnai atsitinka piko sezono metu arba tiesiog pasikeitus situacijai rinkoje, paslaugų teikėjui tampa nepelninga aptarnauti jus, tada ieškoma būdų, kaip pakelti kainas. Visos šios situacijos pirmiausia kainuoja daug nervų ir lėšų. Krovinio siuntėjai to išvengtų, jei rimčiau žvelgtų į aptarnavimo kokybę bei įsidiegtų tiekėjų vertinimo sistemą.

Norime tikėti, kad jūs, tikriausiai, nesusidūrėte nė su viena mūsų įvardinta klaida. O jeigu skaitydami radote dėmesio vertą atvejį, rekomenduojame atlikti detalesnį situacijos vertinimą, kaip ir minėjome straipsnyje, kai kurioms įmonėms ir veiklos sritimis mūsų aptariamos klaidos gali būti visai ne klaidos. Jeigu jūs šiuo metu nuolatiniam darbui ieškote transporto įmonės, kuri savo veiklą grindžia patikimumo, žodžio laikymosi ir aukštos paslaugos atlikimo vertybėmis, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda. Tą padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …

Vairuotojas – paskutinės mylios kokybės veidas

20.08 2025 Uncategorized
Logistikos versle daug kas priklauso nuo procesų, sistemų, KPI. Tačiau visą sudėtingą tiekimo grandinę galiausiai užbaigia vienas žmogus – vairuotojas. Būtent jis tampa paskutinės mylios kokybės veidu. Klientas neretai net nežino, kas planavo maršrutą ar valdė ekspedicijos programą, bet labai gerai įsimena, kaip su juo bendravo vairuotojas, ar krovinys atvyko tiksliai ir tvarkingai. Šiuolaikinėje konkurencingoje …

HRX grupė: veiklos emisijos mažėjo 8,2 %, nepaisant augančių apimčių

05.08 2025 Tvarumas
HRX Group paskelbė 2024 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) inventorizacijos rezultatus. Duomenys rodo, kad bendras grupės emisijų kiekis siekė 19 171 t CO₂e. Tačiau pašalinus vienkartines emisijas, susijusias su naujo terminalo statybomis Lietuvoje (1 539 t CO₂e), veiklos emisijos sumažėjo 8,2 %, lyginant su 2023 m. Augant paslaugų apimtims (per metus pristatytų krovinių kiekis …

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …