Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistika, regis, gana paprasta ir visiems suprantama sritis, tačiau ir čia pasitaiko klaidų, apie kurias dažnai net nesusimąstome ir kurios gali kainuoti labai daug. Praėjusiame straipsnyje aptarėme strategines ir pačias didžiausias logistikos klaidas. Šiame įvardinsime dar keletą, kurios yra mažiau pastebimos, bet jų eliminavimas  gali prisidėti prie efektyvesnių ir pigesnių logistikos operacijų bei papildomos vertės kūrimo jūsų klientams.

Funkcija priskiriama netinkamam asmeniui

Nors ši klaida gana reta, bet vis dar pasitaiko situacijų, kuomet logistika, kaip antrinė funkcija, priskiriama kitam padaliniui ar asmeniui, turinčiam nepakankamai arba net visai neturinčiam logistikos žinių, patirties ar tiesiog laiko rūpintis šiais klausimais. Tokiais atvejais įmonės rizikuoja prarasti daug lėšų, kadangi komandos nariai, kurie negali skirti pakankamai laiko kokybiškai atlikti darbą, niekada negalės užtikrinti optimalių logistikos paslaugų pirkimo ir  nesugebės užtikrinti jų kokybės.

Balanso stoka tarp paslaugų atlikimo namuose ir išorėje

Netinkamas paslaugų balansas, kurias reikia atlikti patiems (angl. Insource) ir paslaugų teikėieškojimas išorėje (angl. Outsource) gali būti lėšų praradimo priežastimi. Dažnai pasitaiko situacija, kuomet įmonės, turinčios didelius kiekius krovinių, kasmet samdo žmogų, kuris  ieškotų vežėjų kiekvienam užsakymui. Tokiu atveju svarbu įsivertinti, ar nebūtų pigiau visą šį administracinį procesą deleguoti logistinei kompanijai, kuri turi šios srities žinių, gali užtikrinti kokybiškas logistines operacijas, nenutrūkstamą tiekimą bei valdo naujausias technologijas, galinčias palengvinti krovinių matomumą. Daugeliu atvejų įmonės pastebi, kad, vertinant visus kainą sudarančias elementus, toks modelis ilguoju laikotarpiu (angl. Total Cost Ownership) yra efektyvesnis.

Dirbama su per daug vežėjų

Gali atrodyti, kad, dirbant su daug transporto įmonių ir kiekvienam užsakymui ieškant pigiausios paslaugos, yra geriausias būdas sutaupyti ir geriausias būdas optimaliai išnaudoti lėšas. Kai kuriais atvejai tai yra tiesa, tačiau vėlgi, jei įmonės atliktų pilną pirkimų istorijos analizę, paaiškėtų, kad tai nėra tiesa. Kai įmonės nuolat organizuoja konkursus, visada yra mokama skirtinga kaina ir ji ne visada yra mažiausia. Mat pasitaiko situacijų, kai išvežama brangiau, kadangi, kai jūs propaguojate transakcinius santykius, logistikos paslaugų teikėjai taip pat naudojasi visais įmanomais būdais, kad uždirbtų daugiau (pvz., šventinių periodų metu gaudo situacijas, kuomet jums labai reikia paslaugų ir t.t.). Jeigu jūs atliktumėte visų metų išvežtų krovinių statistikos analizę ir tuomet išdalintumėte kainą vienam užsakymui, tikėtina, kad pastebėtumėte, jog kaina yra labai panaši į tą, kurią mokėtumėte pasirinkę kelis vežėjus, kurie užtikrintų nuolatinį tiekimą. Iš šios kainos atėmę darbuotojų laiko sąnaudas, skirtas logistikos įmonių ieškojimui, sąnaudas, susijusias su apgadintais kroviniais (dirbant su daug paslaugų teikėjų, sugadintų krovinių kiekis yra didesnis), dėl nepristatytų krovinių (dirbant su daug skirtingų paslaugų teikėjų vienkartinių užsakymų pagrindu, sukontroliuoti kokybę yra labai sudėtinga) prarastus užsakymus ir klientus, pastebėsite, kad dirbti su keletu kruopščiai atrinktų įmonių yra lengviau ir paprasčiau.

Neįvertinama klientų aptarnavimo svarba

Nors kiekvienos logistikos kompanijos puslapyje galima rasti pasisakymų apie aukštus klientų aptarnavimo standartus, tačiau kai nutinka nenumatyta situacija, krovinio siuntėjai greitai įsitikina, kad tai ne visuomet tiesa. Kadangi, atsitikus nelaimei kelyje, atsakymų į paklausimus tenka ilgai laukti, paslaugų teikėjai tampa draudimo brokeriais ir pradeda ieškoti būdų, kaip išvengti atsakomybės ir nemokėti už padarytą žalą. O tais atvejais, kai negali išvežti krovinių už sutartą kainą, tai dažnai atsitinka piko sezono metu arba tiesiog pasikeitus situacijai rinkoje, paslaugų teikėjui tampa nepelninga aptarnauti jus, tada ieškoma būdų, kaip pakelti kainas. Visos šios situacijos pirmiausia kainuoja daug nervų ir lėšų. Krovinio siuntėjai to išvengtų, jei rimčiau žvelgtų į aptarnavimo kokybę bei įsidiegtų tiekėjų vertinimo sistemą.

Norime tikėti, kad jūs, tikriausiai, nesusidūrėte nė su viena mūsų įvardinta klaida. O jeigu skaitydami radote dėmesio vertą atvejį, rekomenduojame atlikti detalesnį situacijos vertinimą, kaip ir minėjome straipsnyje, kai kurioms įmonėms ir veiklos sritimis mūsų aptariamos klaidos gali būti visai ne klaidos. Jeigu jūs šiuo metu nuolatiniam darbui ieškote transporto įmonės, kuri savo veiklą grindžia patikimumo, žodžio laikymosi ir aukštos paslaugos atlikimo vertybėmis, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda. Tą padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Vienas iš tvarių prekės ženklų lyderių: „Brambles“ pavyzdys

02.07 2024 Tvari logistika
Ieškojome tvarių logistikos kompanijų, kurių sėkmės pavyzdžiu galėtume pasidalinti, ir radome. Iš karto norime informuoti, kad tai ne įprasta logistikos kompanija, nes ši bendrovė užsiima  palečių ir kitų gabenime reikalingų daiktų, kurie gali būti naudojami pakartotinai, gamyba ir nuoma, o jos veikla yra paremta dalijimosi tarp skirtingų įmonių principais. Nors šios bendrovės veikla yra nutolusi …

Žymiausi bankrotai: „Blockbuster“ kelias į užmarštį

02.07 2024 Žinojimas = Galia
„Blockbuster“, didžiausias vaizdajuosčių nuomos paslaugų prekinis ženklas pasaulyje, buvo neatsiejama namų kino industrijos dalis. Tiesa, Lietuvoje mes šios kompanijos neturėjome, mūsų šalyje identišką veiklą vykdė kitos įmonės. Šiame straipsnyje nagrinėsime „Blockbuster“ kompanijos istoriją ir jos žlugimo priežastis, daugiausiai dėmesio skiriant tiekimo grandinės klaidoms, dėl kurių ji ir tapo pažeidžiama. „Blockbuster“ aukso amžius „Blockbuster“ kelionė prasidėjo …

Sparčiai besikeičianti verslo aplinka verčia įmones apdairiai rinktis logistikos partnerius

02.07 2024 Lėšų taupymas
Pastaruoju metu prekybos ir gamybos organizacijos patiria daugybę pokyčių, kurių, pasak ekspertų, artimiausią dešimtmetį tik daugės. „McKinsey“ atlikta studija „Organizacijų būklė 2023 metais” atskleidžia dešimt esminių pokyčių, kurie keičia dabartinę įmonių aplinką. Norint klestėti šių pokyčių metu, labai svarbu įgyvendinti verslo lankstumo ir atsparumo strategijas. Šios strategijos taip pat turi atsispindėti ir logistikos partnerių atrankos …

Tvarumo praktikos transportavimo paslaugų rinkoje

29.05 2024 Tvarumas
Pastaruoju metu apie tvarias transportavimo paslaugas kalbama vis dažniau. Kadangi sunkvežimiai išmeta didelę dalį šiltnamio efektą sukeliančių dujų, pramonė skatinama taikyti tvarias praktikas. Nors tai ir taršus sektorius, tačiau pažanga, kurią padarė automobilių pramonė, siekiant mažinti taršą, yra didžiulė. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines tvarias praktikas šiuolaikinėje transporto pramonėje, kurios užtikrina, kad verslai galėtų toliau kurti …

Žymiausi kompanijų bankrotai: „Kodak“ nesėkmės priežastys

29.05 2024 Žinojimas = Galia
Ar susimąstėte, kad net keletas žymiausių įmonių bankrotų buvo susiję su faktu, kad bendrovės negalėjo pritaikyti savo tiekimo grandinės strategijų prie pasikeitusios konkurencinės aplinkos. Kadangi istoriniai įvykiai yra geriausi mokytojai, pradedame naują straipsnių ciklą, kuriame nagrinėsime žymiausių įmonių veiklą ir jų klaidas, susijusias su tiekimo grandinės valdymu bei pateiksime patarimų, kaip šios lemties verslai būtų …

Kokių priemonių gali prireikti, stengiantis suvaldyti klimato kaitą?

02.05 2024 Tvarumas
Tvarumas daugeliui iš mūsų asocijuojasi su mažiau taršia transporto priemone ar tvaresniu rūbu. Kai kas mano, kad to ir užtenka. Ar tikrai? Ekspertai teigia, kad ne. Pasak jų, jau esame pasiekę tokią ribą, kad, norint išvengti tragiškų pasekmių, mums visiems reikės imtis drastiškų priemonių, įskaitant ir gyvenimo būdo, prie kurio esame visi pripratę, keitimo. Straipsnyje …