Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį, transportuojant pavojingus krovinius?

Vienas iš  „HRX“  konkurencinių pranašumų – pavojingų krovinių transportavimas.  Daugelis dalinių krovinių ir siuntų vežėjų negabena šio tipo krovinių, o mes šias paslaugas teikiame nuo  įmonės veiklos pradžios. Transportuojant pavojingus krovinius,  didžiausia saugumo užtikrinimo atsakomybė tenka logistikos bendrovėms, tačiau dalis atsakomybės tenka ir krovinio siuntėjams. Jeigu jie  perduos netikslią informaciją ar nesilaikys saugos reikalavimų, tuomet gali būti sugadintas ne tik krovinys, bet ir užteršta aplinka, suniokoti gretutiniai kroviniai, gali iškilti grėsmė net žmonių gyvybėms.

Šiame straipsnyje apžvelgsime pavojingų krovinių sąvoką, teisės aktus ir detaliau paanalizuosime, į ką būtina atkreipti dėmesį, transportuojant ir kraunant šiuos krovinius.

Pavojingų krovinių sąvoka, teisės aktai ir klasės
 

Pavojingų krovinių transportavimas gali kelti riziką žmonių gyvybėms bei aplinkai, todėl ši sritis yra ypač griežtai reglamentuota. Kuo ypatingi šie kroviniai?

Sąvoka ir teisės aktai

Pavojingi kroviniai – tai  kroviniai, patenkantys į vieną iš įstatymo tvarka numatytų pavojingumo klasių, o šių krovinių transportavimui ir saugojimui yra keliami konkretūs reikalavimai.

Pagrindinis dokumentas, reglamentuojantis šių krovinių transportavimą sausuma, yra Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (sutrumpinimas – ADR).

Pavojingumo klasės

Pavojingi kroviniai yra skirstomi į klases – nuo pirmos iki devintos. Kiekvienai transportuojamų prekių grupei, priskiriamai vienai iš šių klasių, keliami konkretūs saugumo reikalavimai, kurių būtina griežtai laikytis. Plačiau apie pavojingumo klases ir joms keliamus reikalavimus galite skaityti čia.  

Kokios pagrindinės rizikos kyla, transportuojant tokius krovinius?
 

Pagrindinės rizikos, susijusios su žmonių gyvybėmis. Transportuojant sprogias, ėdžias ir nuodingas žaliavas, atsitikus įvairioms nenumatytoms situacijoms, kuomet krovinys transportuojamas arba kraunamas ne pagal nustatytus reikalavimus, kyla didžiulė rizika, kad bus pakenkta žmonių sveikatai ar net gyvybėms.

Ne mažiau svarbi rizika yra susijusi su aplinkos tarša. Atsitikus avarijai arba nesilaikant saugumo reikalavimų, transportuojama pavojinga medžiaga gali patekti į aplinką. Ypač grėsmingos situacijos, kai užteršiami vandens telkiniai arba gruntiniai vandenys. Tokie atvejai kelia pavojų žmonių sveikatai, nes į aplinką patenka labai daug nuodingų chemikalų, kuriuos ypač sunku pašalinti.

Rečiau pasitaikanti, tačiau taip pat galima rizika yra, kai neleistinai transportuojami kroviniai, kurių kartu gabenti negalima. Tai ypač aktualu, kai vežami daliniai skystieji ir birieji kroviniai, kadangi yra tam tikros medžiagų grupės, kurias kartu transportuoti itin rizikinga. Jeigu transporto priemone vežami vienos įmonės kroviniai, ši rizika yra mažesnė, kadangi krovinio siuntėjai gali kontroliuoti, kad neįvyktų nelaimė. Kita vertus, jeigu toje pačioje vilkiko priekaboje transportuojami skirtingų klientų kroviniai, kyla pavojus, kad ne visi krovinio siuntėjai bus tinkamai informuoti apie galimas rizikas. Tuo atveju, jei nesilaikoma saugumo reikalavimų, vežamos medžiagos gali susimaišyti ir gali kilti sprogimo, kaitimo arba kitos nepageidautinos reakcijos. 

Dar viena rizika yra siejama su terorizmu ir vagystėmis. Dalis cheminių medžiagų, kuriomis prekiaujama rinkoje, gali būti naudojamos gaminant narkotines, sprogias ir kitas nelegalias medžiagas. Todėl tiekimo grandinėje dalyvaujančios įmonės privalo garantuoti, kad tokios medžiagos nepatektų į nusikaltėlių rankas.

Patarimai siuntėjams, kurie transportuoja pavojingus krovinius
 

Rekomenduojame krovinio siuntėjų atstovams, dirbantiems su pavojingais kroviniais, išsilaikyti egzaminą ir gauti darbo su pavojingais kroviniais žinias patvirtinantį pažymėjimą. Nors toks dokumentas reikalingas tik transporto įmonių atstovams, tačiau, dirbant su šio tipo kroviniais, papildomo atsargumo priemonės ir žinios nekenkia, nes taip galima užkirsti kelią nelaimėms.

Svarbu išstudijuoti dokumentus, kuriuose pateikiamos pavojingų krovinių transportavimo taisyklės. Siunčiant krovinį, būtina kruopščiai paruošti ir patikrinti duomenų saugos lapus, peržiūrėti, ar tinkamai nurodytos pavojingumo klasės, transportavimo, sandėliavimo ir kitos sąlygos. Visuomet reikia atidžiai įvertinti galimus pakeitimus ir šia informacija pasidalinti su įmone, kuri teikia transporto paslaugas.

Ypatingai svarbią reikšmę saugiam pavojingų krovinių transportavimui turi tinkamos taros ir pakuotės parinkimas. Kai kroviniai transportuojami originalioje pakuotėje, tuo jau bus pasirūpinta. Jeigu įmonės vykdo perpakavimo veiklą, tokiu atveju labai svarbu atsižvelgti į visas saugos duomenų lape nurodytas instrukcijas.

Paskutinis, tačiau ne mažiau svarbus patarimas – dirbkite tik su kruopščiai patikrintomis transporto įmonėmis. Taip galėsite išvengti brangiai kainuojančių nesusipratimų, nes, atsitikus nelaimei, draudimo įmonės tikrina visus dalyvius ir vertina, ar buvo laikomasi reikalavimų.   Rinkdamiesi logistikos partnerius, įsitikinkite, kad jie tikrai gali transportuoti pavojingus krovinius, įvertinkite, ar įmonės turi reikiamų žinių, ar vežėjų transporto priemonės ir priekabos atitinka jūsų kroviniui keliamus reikalavimus.

Nors pavojingų krovinių transportavimas yra reglamentuotas, tačiau, pasirinkus tinkamą transporto įmonę, netikėtumų ir rizikų galima išvengti. Jeigu ieškote transporto partnerio, sukaupusio didelę patirtį, transportuojant pavojingus krovinius, jei jums reikia skubiai pristatyti tokios rūšies krovinį, prašome kreiptis į mūsų pardavimų komandą. „HRX“ gali pristatyti jūsų dalinius krovinius per 1-3 dienas į Švediją, Suomiją, Estiją, Daniją, Latviją bei Lenkiją.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda galite čia.

Kitos naujienos:

Kokių priemonių gali prireikti, stengiantis suvaldyti klimato kaitą?

02.05 2024 Tvarumas
Tvarumas daugeliui iš mūsų asocijuojasi su mažiau taršia transporto priemone ar tvaresniu rūbu. Kai kas mano, kad to ir užtenka. Ar tikrai? Ekspertai teigia, kad ne. Pasak jų, jau esame pasiekę tokią ribą, kad, norint išvengti tragiškų pasekmių, mums visiems reikės imtis drastiškų priemonių, įskaitant ir gyvenimo būdo, prie kurio esame visi pripratę, keitimo. Straipsnyje …

Trys logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistikos valdymas – tai sudedamoji organizacijos veiklos dalis, nulemianti prekių ir paslaugų judėjimo efektyvumą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios srities užduotys gali pasirodyti paprastos,  iš tiesų logistika yra sudėtinga veiklų ir procesų grandinė, kuri reikalauja atidaus planavimo ir koordinavimo. Pastaruoju metu šio padalinio funkcijų kiekis, o kartu ir reikšmė, išaugo. Proaktyvios įmonės jau seniai suprato, …

Tiekėjų vertinimo sistema. Kas tai?

02.05 2024 Žinojimas = Galia
Tiekėjų vertinimo sistema – tai viena svarbiausių funkcijų, norint užtikrinti savo parduodamų prekių kokybę. Ši sistema leidžia stebėti, kaip laikomasi sutartyse aptartų sąlygų, taip pat ji padeda optimizuoti tiekėjų atrankos procesą. Šiame straipsnyje pristatysime tiekėjų vertinimo sistemą, pasiūlysime būdus, kaip ją įsidiegti, pateiksime konkrečių pavyzdžių iš transportavimo srities. Kas tai? Tiekėjų vertinimo sistema (angl. Scorecard) …

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …